Kocan Kadar Konuş / Şebnem Burcuoğlu (Kitap + Film Yorumum)

KOCAN KADAR KONUŞ
Yazar: Şebnem Burcuoğlu
Yayınevi: DEX Plus
Sayfa Sayısı: 218
Arka Kapak Yazısı
"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.
Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"
Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.
Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşın, kankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…"
Belki de çoğunuzun çoktan okuduğu, benimse birkaç hafta önce okuyup bitirdiğim Kocan Kadar Konuş hakkında bir şeyler yazmak istiyorum. 
Kitabı bir hafta kadar önce dört saat gibi bir sürede okuyup bitirdim ancak yorum için filmi izleyene kadar beklemek istedim.
Kitap oldukça akıcı ve gerçekten hemen okunup bitirilebilecek bir kitap. Oldukça akıcı ve oldukça komik. Bu ikisi bir araya gelince de emin olun kitabı hemen okuyup bitirmekten başka çareniz kalmıyor.
Kocan Kadar Konuş'un bir diğer iyi yanı, mutlaka kendinizden bir şeyler bulabiliyorsunuz. Bir paragrafta veya bir kelimede, mutlaka bir şeyler sizi çekiyor. Ya da en basitinden söylenenlere gülmeniz bile kitaba bağlanmanıza sebep oluyor.
Efsun, kelimenin tam anlamıyla bir kitap kurdu ve artık otuzlarına gelmiş, ailesinin deyimiyle 'evde kalmış' baş karakterimiz.
Sinan ise, asıl erkek karakterimiz, Efsun'un lise aşkı. Ve ikisinin yolu, lise birden sonra tekrar bir barda kesişiyor ki ne olduysa buradan sonra oluyor.
Efsun'un annesi, anneannesi, teyzesi, kuzenleri ve kardeşleri ona sürekli Sinan'la ilgili -daha doğrusu onunla evlenebilmesi için- taktikler veriyor. Sinan mesaj attığında ne zaman cevap vermeli, onun yanındayken nasıl davranmalı gibi bir sürü taktikler. Efsun başarılı oluyor mu olmuyor mu bunun spoilerını vermeyeyim.
Afişle fotoğraf çekilmek bizde huydur
Ayrıca, Efsun'un başucu kitabı Kürk Mantolu Madonna ve en sevdiği yazar Sabahattin Ali. Sadece bununla kalmıyor, Sabahattin Ali ayrıca Efsun'un hayali arkadaşı.Konuşuyorlar, Sabahattin Ali, Efsun'a tavsiyeler veriyor. O kısımlar o kadar güzeldi ki sadece büyülenerek okuyabildiğimi hatırlıyorum.
Ben kitabı aşırı derecede çok sevdim. Bunun sebebi oldukça gülmem, karakterleri aşırı derecede sevmem, Efsun'un hayali arkadaşı Sabahattin Ali ve belki de kitabı bu kadar çok sevmemin en büyük sebebi Efsun'da geleceğimi görüyor olmam. Yayınevinde çalışıyor, çok fazla kitap okuyor ve önemlisi düşmek konusunda üzerine yok! Bu özellikler sayılınca akla Efsun ve ben geliyoruz hiç kuşkusuz.
Sonuç olarak kitaba hiç kuşkusuz 5/5 veriyorum!
Gelelim filme.
Kocan Kadar Konuş filmine annem, teyzem ve kuzenimle beraber gittim. Bugün Hızlı ve Öfkeli 7'nin vizyon tarihi olduğu için seansımızın fazla kalabalık olmayacağını rahat rahat gülebileceğimi düşünüyordum lakin seansımız hiç de boş değildi. Aksine neredeyse boş koltuk yoktu. Yine de oldukça rahat rahat güldüm ve feels anlarımı fazlasıyla rahat geçirebildim!
Filme büyük bir beklentiyle gittim. Kitaptan uyarlama filmleri hepimiz biliyoruz; kitaptaki bütün can alıcı detayların yok edilip yerine daha çok beğenileceğini düşündükleri sahneler koydukları filmlerden bahsediyorum. En son Kuralsız'da bunu yaşamıştım ve tekrar bunu yaşamayı hiç istemiyordum. Ve Kocan Kadar Konuş beni kesinlikle hayal kırıklığına uğratmadı.
Filmde, kitapta sevdiğim bütün sahneler vardı. Filme girmeden önce 'Umarım bu sahne vardır!', 'Umarım şu repliği söylerler!' gibisinden söylediğim bütün sahneler ve replikler filmde vardı. Kitapta olan neredeyse bütün sahneler vardı. Eksik hiçbir şey göremedim.
Filmin oyuncularını da aşırı sevdim. Ezgi Mola da Murat Yıldırım da oldukça harikaydı! Efsun'un ailesinin oyuncu seçimi de aşırı iyiydi. Yazar, Şebnem Burcuoğlu'nun da filmde olması oldukça güzel olmuştu. Selin, karakterine tam olarak uymuş!
Kocan Kadar Konuş'un filmini aşırı derecede beğendim. Kitabı okurken hayal ettiğim gibiydi her şey. Ve kitapta beni çok fazla güldüren ve aşırı derecede beğendiğim bütün detaylar vardı. Ayrıca, Efsun'un odasındaki kitaplıkta birçok kitabın birden fazla kez olması tabii ki gözümden kaçmadı. Ve Efsun'un kuaförde Melez'i okuması çıldırma sebebim oldu!
Sonuç olarak filme bir puan vermem gerekirse bu puan kuşkusuz 5/5 olur! 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı