Çevrimiçi Kız Turnede / Zoe Sugg Kitap Yorumum

(Yorumda ilk kitap olan Çevrimiçi Kız'ın sonuna dair spoiler içermektedir. Eğer ilk kitabı okumadıysanız/henüz bitirmediyseniz yorumu okumanızı pek tavsiye etmem!)
ÇEVRİMİÇİ KIZ TURNEDE
Özgün Adı: Girl Online: On Tour
Yazar: Zoe Sugg
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı: 4,01
Sayfa Sayısı: 358
Arka Kapak Yazısı:
"Noah, Penny'yi Avrupa turnesine davet etmiştir ve Penny rock tanrısı erkek arkadaşıyla vakit geçirmek için sabırsızlanmaktadır.
Noah'nın sıkışık programı, Penny'yi pek hoş karşılamayan grup arkadaşları ve kıskanç hayranlardan aldığı tehdit mesajlarının arasında Penny turne hayatına uygun olup olmadığını sorgulamaya başlar. Ailesini, en yakın arkadaşını... ve Çevrimiçi Kız blogunu da çok özler.
Penny kendi yaşamı ile yolda sürdürdüğü aşk hayatı arasında denge kurmayı başarabilecek mi, yoksa mükemmel bir yaz tatilinin peşinden koşarken tüm güzellikleri kaçıracak mı?"
***
Herkese yeniden merhaba! Uzun bir aradan sonra bloga yeniden kitap yorumu yazıyor olmak çok güzel!
Çevrimiçi Kız kitabı bazılarının çok sevdiği bazılarının ise sevmediği çok fazla masalsı buldukları bir kitaptı. Ben seven taraftaydım. Anlatımı ağır kitapları okumak benim çok hoşuma gidiyor. Derin bir şeyler okumak her zaman daha zevklidir. Ama bazen yoğunluk içindeyken veya moralimiz bozukken bizi neşelendirecek, kafamızı dağıtacak ve hatta bizi reading slump'tan kurtaracak kitaplar ararız. Ağır konu ve anlatımı olmayan neşeli, sade ama yine de güzel olan kitaplar. Eminim o kitap hemen aklınıza gelmiştir. Benim için bu kitap Çevrimiçi Kız'dı ve şimdi Çevrimiçi Kız Turnede'de bu liste dahil. Çevrimiçi Kız yorumum içinse şuraya tık.
Evet, gelelim ÇK Turnede'ye. İlk kitaptaki o masalsılık devam ediyor. Bu sefer kitabın ilk kısımlarında bu peri masalı havası daha az, ama kitabın son 100 sayfasında falan peri masalı kısmı daha çok artıyor.
ÇK Turnede'de bizi turneye beraber gidecek olan Penny ve Noah bekliyor. Noah artık oldukça popüler ve yaz tatiliyle beraber turnesi başlayacak. Bu sürede de Penny'le ayrı kalmak istemediği için onu da davet ediyor ve Penny bu teklifi kabul ediyor.
#squadgoals
Penny bu turne için çok heyecanlı. Çünkü dünyanın farklı köşelerini Noah'la birlikte keşfetme fırsatı var. Fotoğrafçı kimliği de düşünülürse çok güzel fotoğraflar çekeceğini ve çok harika şeyler yaşayacağını düşünüyor. Ayrıca Penny, Çevrimiçi Kız blogunu inaktif hale getirmiş durumda. Sadece birkaç kişi için görünür olan postlar paylaşıyor. Blog aktif olmasa da Penny hala daha oraya bir şeyler yazdığında rahatlamış hissediyor.
Penny ve Noah'a dönecek olursak; turnenin güzel bir şekilde başlayacağını, Penny'nin hayal ettiği şeyleri az da olsa yapacağını düşünüyoruz çünkü Noah Penny'i çok seviyor ve koskoca bir turnede olsa da ona vakit ayırır. Hayır! Koca bir hayır! Maalesef turne Penny için biraz hayal kırıklığı oluyor. Her neyse detaya inmiyorum!
Penny'nin tek sorunu Noah'nın vaktinin olmaması değil. Ayrıca Noah'nın grup arkadaşı Blake -ki kendisi pembe kapaklı bir kitap için efsane bir bad boy- kendisinden hoşlanmadığını çok güzel bir şekilde ifade etme yeteneğine sahip birisi. Bir de Penny'e tehdit mesajları gönderenler var. Penny için oldukça zor bir turne olduğu doğru.
Konu bu şekilde. Gelelim eğlenceli kısma: Yoruma!
Ben kitabı çok sevdim. Beni eğlendiren ve mutlu eden bir kitap oldu. Zoe'nin üslubunu ilk kitapta da çok sevmiştim. Tıpkı Youtube videolarında olduğu gibi oldukça samimi ve güzeldi.
Penny yine favorim olmaya devam ediyor. Kendisi tam bir her durumda doğru tepkiyi verebilen insan. Noah ona vakit ayırmadığında hemen çıldırmadı ve kafayı yemedi. Pat diye kitabın ilk sayfalarında Penny'nin triplerini okumak istemezdim doğrusu. Ama kendisi gerçekten olgun davranabilen bir karakter ve böyle karakterleri bulmak gerçekten zor arkadaşlar.
Noah ise... Bildiğimiz Noah demeyi çok isterdim. Kitabın ilk kısımlarında öyleydi. Çok tatlıydı, sevimliydi ve Noah'tı işte, ilk kitaptaki Noah. Ama bunu söylemekten nefret etsem de kitabın kapağını kapattığım anda 'Zoe, Noah'a bunu neden yaptı? Noah neden kendisinden nefret etmemi istedi?' diye düşündüm. Emin olun bu hoş değildi. Eğer kitabın ortalarında olan o büyük aptallığı yapmasaydı gerçekten Noah en sevdiğim erkek karakterler listesinde üst sıralardaki yerini koruyabilirdi. Ama üzgünüm Noah, yerini başka başka insanlar kaptı tatlım.
Gelelim Elliot'a. Yahu çok tatlıydı! Penny'le olan arkadaşlıklarını çok seviyorum. Aralarındaki bağ öyle güçlü ve güzel ki... Ayrıca bu kitapta Elliot'un erkek arkadaşı var ve kendileri -ismi Alex- çok sevimliydi. Elliot için en uygun erkek arkadaş diyebilirim.
Kitap gerçekten çok güzeldi. Dediğim gibi beni oldukça rahatlattı ve mutlu etti. Son kısımlarda Elliot'un Penny'e söylediği bir söz çok hoşuma gitti ki söylediğini aşağıda görebilirsiniz.


Ayrıca Penny hala daha bazı panik ataklar geçiriyor ve emin olamadım ama sanrım anksiyetesi de var. İlk kitapta bununla ilgili bir şey hatırlamıyorum, panik atak geçirdiği söyleniyor ama ÇK Turnede'de kalabalığın içinde falan çok kötü olduğu bir kısım vardı, anksiyeteye çok benzer bir şekilde anlatılmıştı. Penny'nin bu sorunuyla ilgili söylediği çok güzel bir söz var ve onu da aşağı da görebilirsiniz. Bu ikisi benim kitap boyunca çok sevdiğim iki alıntı. Normalde yorumlarda kitaptan fotoğrafla alıntı yapmıyorum ama bunlar gerçekten çok güzel ve daha dikkat çekici olması adına bu şekilde paylaşmak daha mantıklı geldi.


Sizler Çevrimiçi Kız ve Çevrimiçi Kız Turnede hakkında neler düşünüyorsunuz? ÇK'yı beğenmiş miydiniz ve ÇK Turnede'yi almayı düşünüyor musunuz? Yorum yazarsanız çok sevinirim. Başka bir yazıda görüşmek üzere!
Puanım: 5/5

Yorumlar

  1. Woowowowow!!!Kitap siparişi vermiştim hatta geldi de ama ne yazık ki okumaya fırsatım olmamıştı... Pazartesi günü başlayacağım ama çok merak ettiğim için biraz spoilerdan bir şey olmaz değil mi? :) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük birkaç spoilerdan hiçbir şey olmaz :)) iyi okumalar şimdiden ☺️

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar