Açelya Söğüt's life problems episode 17: Senden Önce Ben | Buralarda Yokken #3

sanırım en efsane fotoğrafları *çıldırınız*
Herkese yeniden merhaba! Bugün biraz sohbet havasında, son zamanlarda yaptıklarımla ilgili bir yazı yazıyorum. Ben bu tarz yazıları yazarken çok eğleniyorum umarım sizler de okurken eğleniyorsunuzdur.
Hayatım çoğunlukla ders çalışarak geçiyor. İlk dönem hiçbir şeymiş, asıl yorucu olan ikinci dönemmiş onu anladım. Bütün konular daha ağırmış gibi. Belki de havaların yavaş yavaş ısınmasının da bunda etkisi vardır. Fazla yaz insanı değilim ve İzmir şu anda tam olarak sıcak değil gibi zamanında olduğu için boğulacak gibiyim. Daha yeni
performans ödevlerini ve projemi teslim edip rahatlayacakken sınav haftam başladı. Gerçekten çok hoş. Keşke biraz dinlenseydim.
Neyse, bu yazıda da amacım sizi okul hayatımla boğmak değil elbette.
Başlıktan da anlayacağınız gibi bu yazının konusunun Senden Önce Ben olmasına karar verdim. Elbette başka bahsetmek istediğim şeyler de var.
Senden Önce Ben, daha popüler olmadan okuduğum kitaplardan birisiydi. Dokuzuncu sınıf başlamadan önce okumuştum ve tek kelimeyle bayılmıştım. Sanırım bir veya iki günde bitmişti ve ne kadar ağladığımı çok net hatırlıyorum. Senden Önce Ben, acı çekmek temalı bir kitap. Daha kitabı okurken realist tarafınız size kitabın sonunu bağırırken fangirl tarafınız nereden geldiği bilinmeyen bir umuda tutunmaya çalışıyor. Sonuç; elbette realist taraf kazanıyor.
Senden Önce Ben'i okuduğum zaman film haklarının satın alındığı duyurulmuştu. O kadar heyecanlanmıştım ki. Çünkü Will'in kim olacağını deli gibi merak ediyordum. En en en sevdiğim erkek karakterlerden birisiydi. Ama film çekimleri, oyuncuların açıklanması falan aşırı derecede geç oldu. Bu durum ise sadece filme karşı olan merakımı daha da arttırdı.


Emilia Clarke'ı ana karakter Louisa Clark olarak görüyoruz ki bu kitaptan uyarlama filmlerdeki en başarılı oyuncu seçimlerinden birisi diyebilirim. Emilia'nın seçildiğini duyduğum anda çok sevinmiştim ve fragmanları izledikten sonra da resmen çıldırdım. Emilia tam anlamıyla Louisa olmuştu diyebilirim.
Sam Claflin ise Will Traynor rolünde. En başta 'Hıı acaba mı?' desem de fragmanlardan sonra aklımda hiçbir şüphe kalmadı diyebilirim. Sam de en az Emilia kadar harika bir iş çıkarmış gibi görünüyor.
Filmi izlemeden bile filmin mükemmel olacağını biliyorum. Yanılma payım olduğunu düşünmüyorum. Fragmanlarda gördüğüm sahneler resmen hayal ettiğim gibi ve beni ağlattılar. En son Harry Potter ve Ölüm Yadigarları Part 2'nin fragmanında hıçkırarak ağladığımı hatırlıyorum. O zamandan beri beni ağlatan fragmanlar olsa da hiçbiri Senden Önce Ben'in fragmanı kadar sarsmadı beni. Ve komik olan ne biliyor musunuz? İlk fragmanda çok fazla duygusal sahne yok! Yani filmin yanında bir hiç kalır.
Yan tarafta gördüğünüz fotoğraf ise beni bitirdi. Daha ne kadar Louisa ve Will olabilirler bilmiyorum. Filmden sağ çıkabilecek miyim onu da bilmiyorum.
Bu arada film, 17 Haziran'da vizyona giriyor. Şaka gibi ama bu yazıyı yazarken teyit etmek amaçlı vizyon tarihine tekrar baktığımda 17'sinde olduğu öğrendim. Şu ana kadar dünyayla aynı anda 3 Haziran'da sinemalarda olacak diye biliyordum. Ağlama vakti. Neden bu filmi bu kadar beklemek zorundayım?
Senden Önce Ben'in fragmanları için; Fragman 1 / Fragman 2
Gelelim başka bir konuya. Son bir haftadır falan beni çok mutlu eden ve güldüren bir hikayeden bahsetmek istiyorum sizlere. Wattpad'de Son Çarem isimli kitap olmuş bir hikaye vardı. Son Çarem'e bayılırdım. O kadar zekice ve klişe olmayan esprilere sahip bir kurgusu var ki anlatamam. İşte ben de Son Çarem tarzı, beni güldürecek tarzda bir hikaye ararken yine aynı yazarın Son Şansım isimli hikayesine denk geldim.
Son Çarem kadar beni güldüren bir hikaye daha olamaz diye düşünüyordum ki Son Şansım beni telefonu elimden bırakıp gülüp öyle devam edecek raddeye getirdi. Kitap olarak elimde olsa post it koymayacağım sayfası kalmazdı herhalde. Komik olma kısmını çıkartsam anlatım tarzı ve bazı ciddi kısımları bana göre aşırı başarılı. Yeni bölümü beklerken açıp eski bölümleri tekrar okuyorum falan. Uzun zamandır Wattpad'de bu kadar bağlandığım bir hikaye olmamıştı.
Son Şansım'ı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
Son zamanların en önemli filmden bahsetmeden de yazıyı tamamlamak olmaz sanırım. Hangi film mi? Elbette Captain America: Civil War! (Ayrıca #TeamIronMan !)

Çıktığı ilk gün sevgili arkadaşım İlayda ile filme gittik. Kaç aydır beklediğimiz film sürekli üzerinde konuştuğumuz film, sonunda izleyeceğiz falan aşırı heyecanlıyız.
Bizim filmi izleyeceğimiz salon tamamen doluydu ve çoğunluk bizim yaşlardaydı. Belki de bu yüzden bazı sahnelerde insanların verdiği tepkiler sayesinde filmi izlemek bizim için daha eğlenceli oldu. İşte Marvel logosu çıktığında alkışlandı falan, yeni Spider-Man filmiyle ilgili 'Spider-Man izlemekten kanser olduk' diye salondan çıkan insanlar... Çılgın bir salondaydık.
Neyse, filme gelecek olursak. Film EFSANEYDİ. Ciddi anlamda efektler, müzikler, kurgu, oyuncular... Her şey tam beklediğim gibiydi. Güldüğüm sahnelerde çok fazlaydı, duygulandığım sahnelerde. Civil War, Marvel'ın yaptığı en başarılı filmlerden birisiydi bana göre.
Şu anda sınav haftamda olduğum için kitap okuyamıyorum. En son Hayat Kitabı'nı bitirdim ve onun yorumunu en kısa sürede paylaşacağım. Aşırı harika bir kitaptı, hakkında söylemek istediğim çok fazla şey var. Şimdi de sınav haftasının yorgunluğunu alsın ve biraz değişiklik olsun diye kitap fuarından aldığım çizgi romanlardan birini okuyorum; Spider-Man: Yepyeni Bir Gün Cilt 1.
İlk kez çizgi roman okuyan birisi olarak söylüyorum ki çok beğendim. Zaten Spider-Man en sevdiğim süper kahraman diyebilirim. Çizgi roman okumaya onunla başlamam da çok sevmemden.
Bu yazıda bu şekildeydi. Bir sürü konu hakkında bir şeyler yazdım umarım hoşunuza gitmiştir. Siz tıpkı benim gibi Senden Önce Ben'i bekliyor musunuz, Wattpad'de okuduğunuz ve önermek istediğiniz hikayeler var mı, yorumlarınızı bekliyorum. Başka bir yazıda görüşmek üzere!
Not: İlayda'ya hayatımı özetleyen ve bu yazının başlığı olan cümle için teşekkürler! 

Yorumlar

  1. Senden Önce Ben kitabını okumadım ama filmin fragmanını izlediğimde bayıldım. Şimdi gösterime girmesini bekliyorum. Fragmanından ne kadar güzel bir film olacağı belli. Oyuncu seçimleri de başarılı görülüyor. Özellikle Will'in gamzelerine bayıldım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film kesinlikle harika olacak ve ciddi anlamda oyuncu seçimleri çok başarılı. Fragman hoşunuza gittiyse kitabı okumanızı mutlaka öneririm, efsane bir kitap, aşırı da duygusal :')

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı