Elit / Kiera Cass #2



ELİT
Özgün Adı: The Elite
Yazar: Kiera Cass
Yayınevi: DEX
GoodReads Puanı: 4.1
Sayfa Sayısı: 289
Arka Kapak Yazısı;
"Babamdan gelen mektubu ellerimde tuttum. Aspen'in prenses olamayacağımdan emin oluşu aklıma geldi. Halk oylamasında en sonuncu olduğumu hatırladım. Maxon'ın haftanın ilk günlerinde verdiği şifreli sözü düşündüm... Gözlerimi yumdum ve kendimi yokladım. Bunu gerçekten yapabilir miydim? Illéa'nın yeni prensesi olabilir miydim?"
Saraya 35 kız girmişti, şimdi 6 kız var. Ve artık Elitler Prens Maxon'ın aşkını kazanmaya çok daha kararlı. Zaman America'nın aleyhine işliyor. Biran önce karar vermeli. Çocukluğundan beri birlikte gelecek hayalleri kurduğu Muhafız Aspen mı? Yoksa nefes kesici romantizmiyle başını döndüren Prens Maxon mı? Kimi seçerse seçsin, aklı diğerinde kalacak. Ve Asi Kuzeyliler bu peri masalının mutlu sona ulaşmaması için ellerinden geleni yapacak.
***
Herkese yeniden merhaba! Okul olarak gittiğimiz İstanbul gezisinde, Beni Seç serisinin son kitabı Sonsuza Dek ve yan kitap olan Saraydan Hikayeler'i aldığımda henüz sizlerle Elit hakkında bir yazı paylaşmadığımı fark ettim. Bu yüzden gezi dönüşü, dinlendikten ve kitabı daha iyi hatırladıktan sonra yazmaya başladım.
Beni Seç'in sonunda America'yı büyük bir kafa karışıklığı ile bırakmıştık. Bu kafa karışıklığının Elit'te daha hissedilir olduğunu söylemem gerek. Elit çoğunlukla America'nın Aspen ve Maxon arasında gidip gelmesini anlatıyor. Çoğu kişi bu gidip gelmeler yüzünden America'ya kızgın olsa da ben hangi karaktere kızmam gerektiği konusunda çok kararsızım. 
Aspen'a kızgın olmam için illa bir sebebe ihtiyacım yok. Beni Seç'in ilk başlarında yaptıklarıyla pekala nefretimi kazanmıştı. Ancak Elit'te, America'nın aklını bilinçli olarak karıştırmak istediğini düşünmedim değil. 
America'ya ise özellikle kitabın sonunda yaptıkları yüzünden aşırı derecede kızgınım. Maxon'ın içinde bulunacağı o zor durumu umursamadan böyle bir şey yapması tamamen saçmalıktı. Ancak bu olayın kurgu içinde önemli bir yeri olacağını düşünüyordum ki o son bir iki sayfada öyle olduğunu anladım. America'nın aklını başına getiren bir şey oldu diyebiliriz. 
Maxon ise... Ona kızgın olduğum için kendime kızabilirim. Maxon'a kızgın olmayı sevmediğimi biliyorum. İlk kitapta ve ve ikinci kitabın sonlarında oldukça mükemmeldi ki ona kitabın ortalarında Kriss'le yakınlaştığı için kızamam.
Elit'te, Kral ve Kraliçe ilk kitaba göre daha fazla yerde karşımıza çıkıyor. Kral ve Kraliçe, seriye bu şekilde dahil olmuşken onların Seçim'inin nasıl olduğunu merak etmekten kendimi alamadım. Ve kitabı bitirdikten sonra da bu konu hakkında çok mükemmel bir haber aldım. Tatlı yazar Kiera Cass, Kraliçe Amberly'nin seçimini anlatan The Queen isimli bir novella çıkardı. Bildiğim kadarıyla novella kısa bir süre önce çıktı ve henüz Türkçe çevirisiyle ilgili bir şey duymadım. Ama yine de Kraliçe Amberly'nin seçiminin anlatılması beni aşırı derecede mutlu etti.
Elit'te bir diğer şaşırtıcı gelişme Marlee'den geliyor. Ki bu olay Maxon ve America'yı da fazlaca etkiliyor. Marlee, seçilen kızlar arasında en sevdiğimdi diyebilirim. Ayrıca size Marlee hakkında bir novella çıkacağı haberini de vermek istiyorum. Tatlı yazar Kiera Cass, The Favorite isminde çıkış tarihini tam olarak hatırlayamadığım bir novella daha çıkartıyor. Bütün bu novella haberleri aşırı derecede mutluluk verici diyebilirim. Umarım hem The Favorite hem de The Queen ülkemizde kısa sürede yayımlanır. 
Elit'in ilk başları oldukça harikaydı. Tam bir peri masalıydı. Özellikle yetmişli sayfalar, daha doğrusu Cadılar Bayramı kısmı mükemmeldi. Zaten o bölümlerden sonra asıl olaylar başlıyor ve benim kafamda kitabı en beğendiğim yerde, zirvede bırakmalıydım diye bir düşünce belirliyor. Gelişme bölümündeki bütün o karışıklıklar ise son birkaç bölüm sayesinde kafamdan uçup gidiyor. 
Elit genel olarak tam bir üçlemenin ikinci kitabıydı. Olayların daha çok geliştiği, karakterleri daha iyi tanıyıp daha çok bağlandığımız ve kendimizi daha çok kurgunun içinde bulduğumuz ikinci kitaplardandı. Elit'i beğendim ancak bana göre ilk kitap kadar iyi değildi ve bu yüzden Sonsuza Dek için büyük bir umut besliyorum. Sonsuza Dek'in, seriye -ve Maxon'a- yakışacak bir final yapmasını umuyorum. Saraydan Hikayeler bittikten sonra Sonsuza Dek'i okuyacağım ve bu sefer incelemeyi fazla geciktirmeyeceğim. 
Puanım: 5/5 (Harikaydı!)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikenler ve Güller Sarayı & Sis ve Öfke Sarayı / Sarah J. Maas Kitap Yorumum

Gümüş Alevler Sarayı | Sarah J. Maas Kitap Yorumum

1984 / George Orwell Kitap Yorumum + Çokça Alıntı